Віддати бухгалтерію на аутсорс чи найняти штатного бухгалтера, який буде вести вам бухгалтерію

Питання бухгалтерського обліку для багатьох підприємців є відкритим. В той час коли бухгалтерський облік для ФОП 2 чи 3 групи без найманих працівників, в принципі можна пробувати вести самому, то питання бухгалтерського обліку ТзОВ вже не є таким простим і потребує певних навиків. В цьому випадку, а також у багатьох випадках для ФОП стоїть питання де знайти кваліфікованого бухгалтера і чи можна віддати бухгалтерію на аутсорс.

Розглянемо переваги штатного бухгалтера і бухгалтера чи бухгалтерської компанії на аутсорсі

Штатний бухгалтер

Якщо Ваш штат працівників перевищує 40 працівників, у Вас часті відрядження, можливі часті лікарняні у працівників, велика кількість платіжних операцій ( більше 20 в день), підприємство займається виробництвом або роздрібною торгівлею великої кількості товарів з великою номенклатурою. Тоді звичайно немає сумнівів, що краще мати штатного бухгалтера, який завжди буде під рукою і не створювати собі додаткові проблеми в комунікації з віддаленим працівником чи компанією.

Проте є і інша ситуація коли у Вас невелике ТзОВ чи ФОП з найманими працівниками (До20 працівників), немає великою текучості кадрів, відносно невелика кількість платіжних операцій, тоді зміст наймати штатного бухгалтера вже не є таким високим і на додачу це стає дорогим задоволенням.

Бухгалтер/Консалтингова компанія на аутсорсі

Бухгалтерія на аутсорсі посбавляє керівника підприємства низки проблем, а саме :

–             Не має відпусток;

–             Не хворіє;

–             Не потрібне офісне обладнання і не займаємо офісний простір;

–             Команда консалтингової компанії завжди в курсі всіх нововведень в сфері бухгалтерського обліку;

–             Високо кваліфіковані працівники, завжди різносторонньо і креативно підходять до вирішення складних питань;

–             Вартість обслуговування малого бізнесу зазвичай нижча за мінімальну зарплату. Тому в цьому плані це ще навіть економія в порівнянні з штатним бухгалтером.

Які існують види аутсорсингу :

Повний аутсорсинг – це вид співпраці коли консалтингова компанія виконую всі функції бухгалтера на підприємстві. Це і виставлення рахунків, формування актів, контроль за оплатами, спілкування з клієнтами Замовника в частині питань бухгалтерського обліку.

Функція Головного бухгалтера –  в цьому випадку коли консалтингова компанія бере на себе тільки функцію головного бухгалтера. Робота з первинними документами, введенням  їх в систему бухгалтерського обліку залишається за штатним бухгалтером підприємства,чи офіс менеджером,який має відповідні знання.

Передача на аутсорсинг окремих функцій – Підприємство передає на аутсорсинг одну з функцій бухгалтерії, наприклад, функцію нарахування заробітної плати, коли керівництво компанії, наприклад, не хоче, щоб співробітники знали рівень зарплат на підприємстві.

Головний плюс бухгалтерії на аутсорсі це те що бухгалтерський облік заходиться під контролем сторонньої організації і працівники всередені компанії Замовника не мають ніяких даних про бухгалтерський стан справ компанії, а зовнішня компанія тільки умовно включається в бізнес процеси компанії.

Також слід звернути увагу на вартість послуг таких компаній. Вона може бути як сильно завищена так і до смішного занижена. Ризикові є два з цих варіантів.

Розглянемо їх по черзі

Как организовать аутсорсинг бухгалтерии

Занадто велика вартість бухгалтерських послуг, ще не є свідчення дуже високою якості надаваних послуг, хоча така думка ніби напрошується сама собою. Вся суть бухгалтерії на аутсорсі повинна бути в доступній вартості. А коли ціна надто велика це свідчить що компанія просто орієнтована виключно на великих клієнтів і велика вартість це своєрідний відсіювальний механізм для не зовсім цільових клієнтів. Також надміру висока ціна це просто великі видатки компанії Замоника, які можна і мінімізувати.

Дуже низька вартість послуг в свою чергу свідчить, або про демпінгові прийоми консалтингової компанії , що хоче вийти на ринок за рахунок низької вартості. Якщо це так тоді з часом вартість таких послуги може сильно зрости,а змінювати бухгалтера це також справа не з найбільш приємних. Це знову ж таки втрата часу на додаткову комунікацію з новим бухгалтером введення його в курс справ і в бізнес процеси компанії.

Низька ціна може бут ще більш тривожним сигналом. Це може вказувати на те що компанія чи бухгалтер не мають достатнього досвіду і навіть сповна не в змозі оцінити весь об’єм робіт, який їм належить виконувати і від цього вже і виходить низька вартість.

Середні ціни на бухгалтерське обслуговування в консалтингових компаніях :

ФОП без найманих працівників ( до 10 операцій в місяць; до 10 актів виконаних робіт і рахунків для контрагентів) 950 грн./міс

ФОП з найманими працівниками ( до 5) ( до 30 операцій в місяць; до 20 актів виконаних робіт і рахунків для контрагентів) 3500 грн. /міс

ТзОВ без ПДВ з найманими працівниками ( до 5) ( до 30 операцій в місяць; до 20 актів виконаних робіт і рахунків для контрагентів) 4000 грн. /міс

ТзОВ з ПДВ з найманими працівниками ( до 5) ( до 30 операцій в місяць; до 20 актів виконаних робіт і рахунків для контрагентів) 9000 грн. /міс

В підсумок скажемо, що однозначної відповіді на це питання немає. Переваги є як в аутсорсингу, так і у штатного бухгалтера. Все залежить від тих завдань які Ви плануєте передати на виконання бухгалтера.

1 думки про “Віддати бухгалтерію на аутсорс чи найняти штатного бухгалтера, який буде вести вам бухгалтерію”

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори